Dodanie a vrátenie tovaru
Často kladené otázky
Ako rýchlo dostanem svoje slnečné okuliare?
Štandardná doba dodania je len 3 až 10 kalendárnych dní. Väčšina okuliarov je pripravená na takmer okamžitú expedíciu. Ak chcete mať presné informácie o konkrétnom modeli, napíšte nám e-mail na lgoptika.lehnice@gmail.com alebo telefonicky 0903 797 030, čoskoro vás budeme kontaktovať s presným dátumom expedície a doručenia okuliarov.
Čo v prípade, že okuliare nie sú skladom?
Znamená to, že okuliare sú vo výrobe u nášho renomovaného dodávateľa. Predávame len originály talianskej, nemeckej, francúzskej alebo rakúskej výroby, preto môže dodanie trvať trochu dlhšie. Maximálne však 2 až 4 týždne.
Čo mám robiť, keď chcem okuliare vrátiť?
V prípade akejkoľvek reklamácie sa môžete spoľahnúť na náš odborný servis. Ak ide o výrobnú chybu, doba počas ktorej môžete zakúpené okuliare reklamovať je dlhá až 24 mesiacov. Prosíme nezasahujte svojpomocne do konštrukcie rámu tým pádom strácate nárok na reklamáciu, taktiež sa reklamácia nevzťahuje na mechanické poškodenia! Pošlite nám fotografiu okuliarov, napíšte nám aj dôvod vrátenia a nezabudnite na číslo vášho účtu, kam vám máme peniaze vrátiť.
Ako si mám vybrať správnu veľkosť okuliarov? Pri každom predávanom modeli uvádzame jeho presné rozmery v milimetroch. Ak v popise okuliarov nájdete napríklad údaj 56/18/140, znamená to, že šošovky sú veľké 56 mm, nosník medzi sklíčkami má 18 mm a straničky sú dlhé 140 mm.
Čo je to stranička?
Stranička je rameno alebo nožička okuliarov, vedie od rámu lemujúceho sklíčka až po koncovky, ktoré sa nasadzujú za uši.
Ako si môžem vyskúšať okuliare?
Doslova na vlastnej koži si môžete tovar vyskúšať pri osobnom odbere alebo v našej predajni L.G. - Optika prípadne po dohode na sesterskej optike Lumos Optika.
Ponúkate výlučne originálne značkové slnečné okuliare?
Môžete sa spoľahnúť, že náš sortiment je zaručene originálny. Spolupracujeme len so svetovými výrobcami a renomovanými distribútormi slnečných a dioptrických okuliarov ako Sagitta. spol Ltd, Menrád, Marchom, Marcolíni Group, Key Optical Europe a Safilo Group Italy.
Ponúkate špeciálne služby?
Áno, u nás zakúpené okuliare vám vieme prispôsobiť na mieru. Každý zakúpený model vám dodáme aj s originálnym puzdrom a handričkou na sklíčka. V partnerských predajniach L.G. - Optika alebo Lumos Optika s.r.o vám okrem toho ponúkame aj napríklad čistenie ultrazvukom a na počkanie vám okuliare utiahneme.
Ako mi doručíte okuliare?
Môžete si vybrať, či si chcete prevziať okuliare na dobierku, od kuriéra alebo osobne. Ak si želáte dopraviť okuliare v rámci Bratislavy, vieme vám ich doručiť na našu sesterskú optiku Optika Lumos.
Vrátenie nášho tovaru
ODSTÚPENIE OD ZMLUVY, VRÁTENIE TOVARU
Objednávateľ ako súkromná osoba (nepodnikateľ) má v súlade so zákonom č. 102/2014 z.Z. možnosť odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru. V takom prípade objednávateľ kontaktuje prevázdkovateľa a zašle mu písomné prehlásenie - formulár na vrátení tovaru o odstúpení od zmluvy s uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu a čísla účtu či presnej adresy pre finančné vysporiadanie. Zakúpený tovar v pôvodnom stave ako pri prevzatí (vrátane dokumentácie, príslušenstva, a pod.) objednávateľ zašle na vlastné náklady spolu s originálom dokladu o kúpe späť na adresu prevádzkovateľa (ale nie formou dobierky).
Adresa na vrátenie tovaru:
L.G. -OPTIKA
Veľký Lég 104
930 37 Lehnice
Slovenská republika
IČO: 53162153
DIČ: 1124408318
IČ DPH: SK1124408318
FORMULÁR O VRÁTENÍ TOVARU
Právo na odstúpenie od zmluvy nemá objednávateľ, ak bol tovar zakúpený a prevzatý osobne u prevádzkovateľa. Prevádzkovateľ sa zaväzuje vrátiť objednávateľovi cenu zaplatenú za príslušný tovar pričom cena je ponížená o náklady spojené s dopravou v lehote 15 kalendárnych dní odo dňa prijatia vráteného tovaru rovnakým spôsobom aký bol použitý pri platbe za tovar, pokiaľ objednávateľ nepožiada inak.
V prípade, ak je vrátený tovar poškodený, použitý, opotrebovaný alebo neúplný, prevádzkovateľ môže vrátiť objednávateľovi kúpnu cenu zníženú o hodnotu poškodenia, či opotrebenia predmetného tovaru a to vo výške min. 1% z celkovej ceny tovaru (v súlade s príslušnými ustanoveniami § 457 Občianskeho zákonníka).
Objednávateľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom objednávateľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy, taktiež nemôže odstúpiť pri predaji tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek objednávateľa, pri tovare určeného osobitne pre jedného objednávateľa, pri tovare, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť (napr. z hygienických dôvodov) alebo pri tovare, ktorý rýchlo podlieha skaze.
Možnosť odstúpenia od zmluvy do 14 dní "bez dôvodu" sa nevzťahuje na dioptrické okuliare, ktoré boli vyhotovené na základe individuálnych požiadaviek spotrebiteľa. Tovar bez dioptrických šošoviek je možné vrátiť v rámci 14 dní od ich doručenia.
Z dôvodu, že slnečné a dioptrické okuliare predávame aj v kamennej predajni, okuliare môžu byť okamžite dostupné alebo do 10 dní.
Internetový obchod www.lgoptika.sk zasiela objednaný tovar prostredníctvom:
DPD kuriér
Tovar je zasielaný prostredníctvom kuriéra DPD na územie Slovenskej republiky, na adresu uvedenú zákazníkom v objednávke. Doručenie zásielky adresátovi do 1-3 pracovných dní odo dňa odoslania zásielky. Zákazník, ktorý si zvolí tento typ dopravy, by sa mal v čase doručenia zdržiavať na adrese, ktorú uviedol v objednávke (je to najvhodnejší spôsob dopravy v prípade, ak si želáte doručiť zásielku do zamestnania). O odoslaní zásielky bude zákazník informovaný e-mailom.
Vlastnícke právo k výrobkom prechádza na kupujúceho jeho prevzatím a zaplatením kúpnej ceny
Kupujúci je povinný prevziať zakúpený alebo objednaný tovar, v opačnom prípade – pri odmietnutí prevzatia zásielky, sa kupujúci zaväzuje predávajúcemu uhradiť náklady na dopravu vo výške 5,- €.
Expedícia:
Doba expedície sa štandardne pohybuje v rozmedzí 1 – 21 pracovných dní v závislosti od skladových zásob resp. skladových zásob našich dodávateľov.
Reklamácia
Reklamačný poriadok internetového obchodu www.lgoptika.sk
Prosíme nezasahujte svojpomocne do konštrukcie rámu tým pádom strácate nárok na reklamáciu, taktiež sa reklamácia nevzťahuje na mechanické poškodenia!
upravujúci reklamačné podmienky medzi prevádzkovateľom / predávajúcim a objednávateľom / kupujúcim (ďalej len "RP")
Úvodné ustanovenia.
1. Prevádzkovateľom (predávajúcim) v internetovom obchode www.lgoptika.sk je
L.G. -OPTIKA so sídlom Blahová 56, Blahová 930 52.
2. Objednávateľom (kupujúcim) v internetovom obchode je každá fyzická alebo právnická osoba, ktorá odošle elektronický formulár s objednávkou tovaru (produktu/ov alebo služby/žieb).
3. Tento Reklamačný poriadok upravuje právne vzťahy medzi prevádzkovateľom a objednávateľom, pri vybavovaní reklamácií, týkajúcich sa správnosti a kvality tovaru a služieb poskytovaných prevádzkovateľom.
4. Reklamáciou na účely tohto reklamačného poriadku sa rozumie objednávateľom uplatnené právo zo zodpovednosti za chyby tovaru alebo služieb poskytovaných objednávateľom, ktorým sa požaduje určitá náprava, alebo náhrada za chybné plnenie, resp. neplnenie predmetu zmluvy.
Postup vybavovania reklamácií.
1. V zmysle tohto RP, môže oprávnená osoba uplatniť reklamáciu písomne alebo elektronickou poštou na lgoptika.lehnice@gmail.com.
2. Z reklamácie musí byť zrejmé najmä:
• kto reklamáciu podáva (meno, priezvisko, adresa trvalého pobytu),
• predmet reklamácie, prípadne čoho sa objednávateľ domáha,
• komu je reklamácia adresovaná,
• dátum podania reklamácie,
• podpis objednávateľa alebo podpis Oprávnenej osoby spolu s plnomocenstvom.
3. V prípade podania reklamácie elektronickou poštou písomne Oprávnenou osobou v mene objednávateľa musí byť k reklamácii priložené plnomocenstvo na zastupovanie objednávateľa vo veci reklamácie.
4. Ak reklamácia neobsahuje náležitosti uvedené v bode 2. tohto článku bude považovaná za neoprávnenú.
5. Lehota na vybavenie reklamácie je najviac 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Objednávateľ vydá klientovi o vybavení reklamácie písomný doklad.
6. Uplatnením reklamácie sa rozumie deň uplatnenia reklamácie objednávateľom. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje:
• pri poštových zásielkach – deň doručenia reklamácie do podateľne sídla objednávateľa)
• pri osobnom doručení – dátum na kópii reklamácie, ktorým potvrdí objednávateľ doručenie
• pri doručení elektronickou poštou – deň doručenia elektronickej poštovej správy na adresu elektronickej pošty objednávateľa.
7. Ostatné právne vzťahy medzi prevádzkovateľom a objednávateľom výslovne neupravené týmto Reklamačným poriadkom sa budú riadiť príslušnými ustanoveniami jednotlivých zmlúv uzavretými medzi prevádzkovateľom a objednávateľom, príslušnými ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov platných na území Slovenskej republiky, a to v tomto poradí.
8. Objednávateľ je oprávnený tento Reklamačný poriadok z dôvodu zmien právnych predpisov a podnikateľského prostredia kedykoľvek meniť alebo dopĺňať. Objednávateľ určí zverejnením na svojej stránke aktuálne znenie Reklamačného poriadku.
Tento RP nadobúda platnosť a účinnosť od 04.12.2022 a plne nahrádza predchádzajúci RP. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo zmeniť RP aj bez predchádzajúceho upozornenia.